Hírek

Határtalanul Budapesten

2019-05-05

A Bocskai István Elméleti Líceum diákjai nagy izgalommal várták a „Határtalanul” pályázat keretén belül történő tanulmányi kirándulást. Az utazásunk célja volt, hogy találkozzunk távolabb élő Magyar ajkúakkal, barátokat szerezzünk, megtapasztaljuk az összetartozás érzését, bővítsük, elmélyítsük a történelmi, természetismereti tudásunkat illetve Budapest látványosságainak közelebbi megtekintése. Az indulás napja április 23, mindenki nagyon lelkes és izgatott volt. A hosszú út ellenére utazásunkat vidám, békés hangulat jellemezte. Szálláshelyünk XIV. kerületben a Dominik Panzióban volt, amely egykor egyházi épület volt. Ezen a napon lehetőségünk nyílt a Hősök Terén felsorakoztatott dicső uralkodóink szobrát megtekinteni illetve a Millenniumi emlékművet. A szobrok első királyunkat Szent István, a törökverő Hunyadi Jánost és még számos híres királyt és fejedelmet ábrázoltak. Megtekintésük közben mindannyiunknak megragadta a figyelmét a fejedelem, Bocskai István szobra kinek nevét iskolánk magáénak tudhatja. A Hősök teréről jól látható volt az 1896 épült Vajdahunyad vára. Vár távoli megcsodálása után az Andrássy úton sétáltunk, amely a Világörökség részét képezi. Szállásukhoz vissza térve tömeg közlekedéssel, metróval utaztunk, mely sokunknak új tapasztalat volt. Az út fáradalmait kipihenve a következő nap lelkesen indultunk a pályázatban résztvevő Harsányi János Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskolába. Az iskolában részt vettünk néhány tanórán, illetve a környezetvédelem és az újrahasznosítás fontosságáról is sokat tanultunk. Az ismerkedést egy barátságos focimeccs követte melynek győztesei iskolánk diákjai voltak. A szerdai nap következő látványossága a neogótikus stílusú Országháza volt. Az épület megtekintését mindenki nagy figyelemmel kísérte. Többek között megtudtuk, hogy a szimmetrikus épület felépítése tizenhét évet vett igénybe és átlagosan ezer ember dolgozott. Az épületből gyönyörű kilátás nyílik a Dunára illetve a Szent Koronát is megnézhettük melyet Szent István király kapott a Pápától. Az Országházi látogatás után vissza mentünk a Dominik Panzióba és nagyon vártuk a következő napot. Csütörtök reggel autóbuszos városnézésben volt részünk számos sugárutat, kiemelkedő épületet tekintettünk meg. A gellérthegyi séta után az egykori Nyulak szigetét is közelebbről megismerhettük. A Margit-sziget nagyszerű élmény volt. Az Unikum gyárba való betekintés is nagyon érdekfeszítő volt. Megismertük az unikum készítő Zwack család és az ital történetet. A következő nap legjobbja egyben záró eseménye a Dunai hajózás, amely sokunk számára a legkiemelkedőbb élménye volt. Ezt követően haza indultunk. A kirándulás során számos újat tanultunk, a világörökség részét alkotó épületeket, utakat, hidak tekinthettünk meg illetve jobban megismertük egymást és új barátokat szereztünk. Májai Evódia, X A osztályos tanuló.